Általános szerződési feltételek
A jelen általános szerződési feltételek („Feltételek”) a Gummylife s.r.o., székhelye: Kurzova 2222/16, Prága 5 15000, cégazonosító: 14420716, a cégjegyzékben C 375718 számon bejegyzett, a prágai városi bíróságon bejegyzett, e-mail: info@gummylife.cz, telefonszám: +420 773 059 463 („Mi” vagy „Értékesítő”) a 89/2012 sz. törvény 1751. § (1) bekezdésének rendelkezéseivel összhangban szabályozza a jelen általános szerződési feltételeket, módosított Polgári Törvénykönyv (a „Polgári Törvénykönyv”), az Ön, mint vásárló és Mi, mint értékesítő kölcsönös jogait és kötelezettségeit, amelyek a gummies.hu weboldalon található webáruházon keresztül megkötött adásvételi szerződéssel (a „Szerződés”) kapcsolatban vagy annak alapján keletkeznek.
A személyes adatainak feldolgozására vonatkozó összes információt a Személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályzat tartalmazza, amely megtalálható a www.gummies.hu oldalon.
A jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a szerződés szerves részét képezik. A szerződés és az Általános Szerződési Feltételek cseh nyelven készültek. Az Általános Szerződési Feltételek tartalmát jogosultak vagyunk egyoldalúan megváltoztatni vagy kiegészíteni. Ez a rendelkezés nem érinti a Feltételek előző tartalmának érvényességi ideje alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.
Mint már tudják, mi elsősorban távolról kommunikálunk. Ezért a szerződésünk is olyan távkommunikációs eszközök használatával jön létre, amelyek lehetővé teszik, hogy mi és Ön egyidejű fizikai jelenléte nélkül állapodjunk meg egymással, így a szerződés megkötésére távolról, a webáruházi környezetben, a weboldalon keresztül („webáruház webfelülete”) kerül sor.
Ha a Feltételek bármely része ellentétben áll azzal, amiben közösen megállapodtunk az Ön webáruházunkban történő vásárlási folyamata során, az adott konkrét szerződés elsőbbséget élvez a Feltételekkel szemben.
-
EGYES FOGALMAK MEGHATÁROZÁSA
-
Az ár az az összeg, amelyet az áruért fizet;
-
A szállítási díj az Ön által az áru kiszállításáért fizetendő összeg, beleértve a csomagolás költségeit is;
-
A teljes ár az ár és a Szállítási díj együttes összege;
-
Az ÁFA az alkalmazandó jogszabályok szerinti általános forgalmi adó;
-
A számla az általános forgalmi adóról szóló törvénynek megfelelően kiállított adóügyi bizonylat a teljes árról;
-
A megrendelés az Ön visszavonhatatlan ajánlata arra, hogy szerződést kíván kötni velünk az áru megvásárlására;
-
A felhasználói fiók az Ön által megadott adatok alapján létrehozott fiók, amely lehetővé teszi a megadott adatok tárolását, valamint a megrendelt áru és megkötött Szerződések előzményeinek nyilvántartását;
-
Ön a webáruházunkban vásárló személy, akit jogi értelemben vásárlónak nevezünk;
-
Az áru minden, ami megvásárolható a webáruházunkban.
-
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK ÉS TÁJÉKOZTATÁSOK
1. Az áru megvásárlása kizárólag a webáruház webfelületén keresztül lehetséges.
2. Az áru megvásárlásakor az Ön felelőssége, hogy minden információt helyesen és a valóságnak megfelelően adjon meg nekünk. Ezért az áru megrendelésekor Ön által megadott információkat helyesnek és valósnak tekintjük.
-
A SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
-
Szerződés csak cseh nyelven köthető meg.
-
A Szerződés megkötése távolról, a webáruházon keresztül történik, a távkommunikációs módok használatának költségei Önt terhelik. Ezek a költségek azonban semmiben sem különböznek az Ön által ezen eszközök használatáért fizetett alapdíjtól ( különös tekintettel az internet-hozzáférésre), így semmilyen, a teljes árat meghaladó, általunk felszámított többletköltséggel nem kell számolnia. A megrendelés elküldésével Ön beleegyezik abba, hogy távkommunikációt alkalmazzunk.
-
A szerződés megkötéséhez Önnek létre kell hoznia a megrendelés tervezetét a webáruházban. A tervezetnek a következő információkat kell tartalmaznia:
-
Információkat a megvásárolni kívánt áruról (a webáruházban a „Kosárba” gomb megnyomásával jelöli meg a megvásárolni kívánt árut);
-
Az árra, a szállítási díjra, a teljes árra és az áru kívánt szállítási módjára vonatkozó információkat; ezeket az információkat a megrendelési tervezet létrehozásának részeként kell megadni a Webáruház felhasználói felületén, míg az árra, a szállítási díjra és a teljes árra vonatkozó információk automatikusan kerülnek megadásra az Ön által kiválasztott áru és szállítási mód alapján;
-
Az Ön személyazonosító és elérhetőségi adatait, amelyek lehetővé teszik számunkra az áruk kiszállítását, különös tekintettel az Ön neve, vezetékneve, kézbesítési címe, telefonszáma és e-mail-címe;
-
Olyan szerződés esetén, amelynek keretében rendszeresen és ismételten szállítjuk Önnek az árut, arra vonatkozó információkat is, hogy milyen időtartamra kéri az áru kiszállítását.
-
A megrendelés tervezetének létrehozása során a tervezet létrehozásáig módosíthatja és ellenőrizheti az adatokat. Az ellenőrzés után a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomásával a Megrendelés létrejön. A gombra való kattintás előtt azonban meg kell erősítenie, hogy elolvasta és elfogadta a jelen Általános Szerződési Feltételeket, különben nem tudja létrehozni a Megrendelést. Ennek megerősítésére és jóváhagyására szolgál egy jelölőmező. A „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomása után az összes kitöltött információt közvetlenül megkapjuk.
-
Megrendelését a lehető leghamarabb visszaigazoljuk, miután az megérkezett hozzánk, a Megrendelésben megadott e-mail-címre küldött üzenetben. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés és a jelen Feltételek összefoglalását. A megrendelés visszaigazolása a szerződés megkötését jelenti köztünk és Ön között. A Megrendelés napján hatályos Általános Szerződési Feltételek a szerződés szerves részét képezik.
-
Előfordulhatnak olyan esetek, hogy nem tudjuk visszaigazolni a megrendelését. Olyan helyzetekről lehet szó, amikor az áru nem áll rendelkezésre, vagy amikor Ön több árut rendel, mint amennyit Önnek képesek vagyunk értékesíteni. A maximális árumennyiségre vonatkozó korlátozásokat azonban mindig előre közöljük Önnel a webáruházban, így ez nem érheti Önt váratlanul. Abban az esetben, ha bármilyen okból nem tudjuk visszaigazolni a megrendelést, felvesszük Önnel a kapcsolatot, és módosított formában küldünk Önnek ajánlatot a szerződés megkötésére az eredeti Megrendeléshez képest. Ebben az esetben a szerződés akkor jön létre, amikor Ön visszaigazolja az ajánlatunkat.
-
Abban az esetben, ha a webáruházban vagy a megrendelési tervezetben nyilvánvalóan téves ár szerepel, nem vagyunk kötelesek az árut ezen az áron értékesíteni Önnek, még akkor sem, ha Ön visszaigazolást kapott a megrendelésről, és így a szerződés megkötésre került. Ilyen esetben azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot, és a megrendeléshez képest módosított formában új szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatot küldünk Önnek. Ebben az esetben az új szerződés akkor jön létre, amikor Ön visszaigazolja az ajánlatunkat. Abban az esetben, ha Ön az ajánlatunk elküldését követő 3 napon belül nem igazolja vissza az ajánlatunkat, jogosultak vagyunk elállni a megkötött szerződéstől. Nyilvánvaló hibának minősül az árban például az a helyzet, amikor az ár nem felel meg a más értékesítőknél is szokásos árnak, vagy hiányzik egy számjegy, vagy több számjegy szerepel.
-
A szerződés megkötése esetén Ön köteles a megfizetni a teljes árat.
-
Ha rendelkezik felhasználói fiókkal, akkor azon keresztül is leadhatja a megrendelést. Ebben az esetben az előre kitöltött adatok pontosságát, valódiságát és teljességét azonban továbbra is köteles ellenőrizni. A megrendelés létrehozásának módja ugyanaz, mint a felhasználói fiókkal nem rendelkező vásárló esetében, de előnye, hogy nem kell ismételten kitöltenie a személyazonosító adatait.
-
Egyes esetekben lehetővé tesszük, hogy Ön kedvezményt vehessen igénybe az áru megvásárlására. A kedvezmény érvényesítéséhez szükséges, hogy a megrendelési tervezeten belül az előre meghatározott mezőben ki kell töltenie az árkedvezmény adatait. Ha így tesz, akkor az árut kedvezményesen bocsátjuk az Ön rendelkezésére.
-
FELHASZNÁLÓI FIÓK
-
Regisztráció alapján a webáruházban hozzáférhet a felhasználói fiókjához.
-
A felhasználói fiók regisztrációjakor az Ön felelőssége, hogy helyes és valós adatokat adjon meg, és frissítse azokat változás esetén.
-
A felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználónévvel és jelszóval védett. Az Ön felelőssége, hogy ezt a hozzáférést bizalmasan kezelje, és ne adja át ezeket az információkat senkinek. Az adatokkal való visszaélésért nem vállalunk felelősséget.
-
A felhasználói fiók személyes, és Ön nem jogosult arra, hogy harmadik félnek engedélyezze annak használatát.
-
A felhasználói fiókját törölhetjük, főleg, ha azt több mint 3 ÉVEN át nem használta, vagy ha megszegi a szerződésben foglalt kötelezettségeit.
-
A felhasználói fiók nem feltétlenül áll folyamatosan rendelkezésre, különösen a hardvert és szoftvert érintő karbantartásokra való tekintettel.
-
ÁR ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK, TULAJDONJOG FENNTARTÁSA
-
Az árat mindig feltüntetjük a webáruházban, a megrendelési tervezetben és természetesen a szerződésben is. Abban az esetben, ha a webáruházban az árura megadott ár és a megrendelési tervezetben megadott ár között eltérés van, a megrendelési tervezetben megadott ár érvényes, amely mindig megegyezik a szerződésben szereplő árral. A megrendelési tervezet tartalmazza a szállítási díjat is, illetve az esetleges ingyenes szállításra vonatkozó feltételeket is.
-
A teljes ár tartalmazza az ÁFA-t, beleértve a törvény által előírt összes díjat.
-
A teljes ár kifizetését kérjük a szerződés megkötése után és az áru kiszállítása előtt. A teljes árat a következő módokon fizetheti ki:
-
Banki átutalással. A fizetésre vonatkozó információkat a megrendelés visszaigazolásának részeként küldjük el Önnek. Banki átutalással történő fizetés esetén a teljes ár 3 NAPON belül fizetendő.
-
Utánvétellel. Ebben az esetben a kifizetés az áru kiszállításakor, az áru átadása ellenében történik. Utánvétes fizetés esetén a teljes ár az áru átvételekor fizetendő.
-
A számlát elektronikus úton állítjuk ki a teljes ár kifizetése után, majd elküldjük az Ön e-mail-címére. A számlát fizikailag is csatoljuk az áruhoz, és elérhető lesz a felhasználói fiókban is.
-
Az áru tulajdonjoga csak akkor száll át Önre, ha Ön kifizette a teljes árat és átvette az árut. Banki átutalással történő fizetés esetén a teljes ár a számlánkon történő jóváírással kerül kiegyenlítésre, más esetekben a kifizetés időpontjában.
-
AZ ÁRU KISZÁLLÍTÁSA, A KÁRVESZÉLY ÁTRUHÁZÁSA
-
Az árut az Ön által választott módon szállítjuk ki Önnek, konkrétan a következő lehetőségek közül választhat:
-
Személyes átvétel a GLS és a Zásilkovna csomagszállító vállalatok kiadó helyein;
-
Kiszállítás a GLS, Zásilkovna, WE|DO csomagszállító vállalatok által;
-
Az áru kiszállítási ideje mindig az elérhetőségtől, valamint a választott szállítási és fizetési módtól függ. Az áru várható kiszállítási idejét ismertetjük Önnel a megrendelés visszaigazolásában. A webáruházban feltüntetett idő csak tájékoztató jellegű, amely eltérhet a tényleges kiszállítási időtől. A telephelyünkön történő személyes átvétel esetén mindig e-mailben tájékoztatjuk Önt az áru átvételének lehetőségéről.
-
Az árunak a szállítótól való átvételekor az Ön kötelessége ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen hiba esetén késedelem nélkül értesíteni kell a csomagszállítót és minket. Abban az esetben, ha a csomagoláson olyan hiba van, amely a küldemény manipulálására és a küldeménybe való behatolásra utal, Ön nem felelős átvenni az árut a szállítótól.
-
Abban az esetben, ha Ön megszegi az áru átvételére vonatkozó kötelezettségét, kivéve a Feltételek VI.4. cikkében foglaltakat, az nem eredményezi az áru átadására vonatkozó kötelezettségünk megszegését. Ugyanakkor, ha Ön nem veszi át az árut, az nem jelenti a köztünk és Ön között létrejött szerződés felbontását. Ebben az esetben azonban jogunkban áll elállni a Szerződéstől a Szerződés Ön általi súlyos megszegése miatt. Ha úgy döntünk, hogy élünk ezzel a jogunkkal, az elállás azon a napon lép hatályba, amikor az elállási szándékunkat kézbesítjük Önnek. A szerződéstől való elállás nem befolyásolja a kiszállítási díj kifizetésére vagy az esetleges kártérítésre való jogot.
-
Ha az Ön oldalán felmerülő okok miatt az áru kiszállítása ismételten történik vagy a szerződésben foglaltaktól eltérő módon, az Ön kötelessége, hogy megtérítse nekünk az ilyen ismételt kiszállítással kapcsolatban felmerült költségeket. Az így felmerült költségekre vonatkozó fizetési információkat a Szerződésben megadott e-mail címére küldjük, és kifizetésük az e-mail kézhezvételétől számított 14 napon belül esedékes.
-
Az árura vonatkozó kárveszély kockázata akkor száll át Önre, amikor Ön átveszi az árut. Abban az esetben, ha Ön nem veszi át az árut, kivéve a Feltételek VI.4. cikkének foglaltakat, az árura vonatkozó kárveszély abban az időpontban száll át Önre, amikor Önnek lehetősége volt az árut átvenni, de az Ön részéről felmerült okok miatt nem vette át. A kárveszély átruházása azt jelenti, hogy ettől a pillanattól kezdve Ön viseli az áru elvesztésével, megsemmisülésével, károsodásával vagy értékcsökkenésével kapcsolatos valamennyi következményt.
-
Amennyiben az áru nem szerepel raktáron a webáruházban, és csak a hozzávetőleges elérhetőség van feltüntetve, minden esetben tájékoztatjuk Önt:
-
az áru gyártásában történő rendkívüli kiesés esetén és mindig tájékoztatjuk Önt az új várható elérhetőségi időről, vagy arról, hogy az áru nem lesz elérhető;
-
az áru késedelmes szállítása esetén a mi beszállítónktól, és mindig tájékoztatjuk Önt az új várható szállítási időről.
-
Abban az esetben, ha a megrendelés visszaigazolásában meghatározott szállítási határidő lejártát követő 30 napon belül sem tudjuk az árut leszállítani Önnek, bármilyen okból kifolyólag, mindkét fél jogosult elállni a szerződéstől.
-
A HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK
-
Garantáljuk, hogy az áru kárveszélyének átruházásának időpontjában a Feltételek VI.7. cikke szerint az áru hibátlan, különös tekintettel a következőkre:
-
rendelkezik azokkal a jellemzőkkel, amelyekről Önnel megállapodtunk, és ha nem állapodtunk meg kifejezetten, akkor azokkal, amelyeket az áru leírásában feltüntettünk, vagy amelyek az áru jellegéből adódóan elvárhatók;
-
alkalmas az általunk feltüntetett célokra vagy az ilyen jellegű áruk esetében szokásos célokra;
-
megfelel az egyeztetett minta minőségének vagy kivitelezésének, ha a minőség vagy kivitelezés minta alapján került meghatározásra;
-
megfelelő mennyiségben és súlyban van;
-
megfelel a jogszabályokban előírt követelményeknek;
-
az árut nem terhelik harmadik felek jogai.
-
A hibás teljesítéssel kapcsolatos jogokra és kötelezettségekre az erre vonatkozó, általánosan kötelező érvényű jogszabályok (különösen a Polgári Törvénykönyv 1914-1925., 2099-2117. és 2161-2174. szakaszainak rendelkezései, valamint a fogyasztóvédelemről szóló, módosított 634/1992. sz. törvény) az irányadóak.
-
Abban az esetben, ha az áru hibás, különös tekintettel, ha a VII.1. cikk szerinti feltételek valamelyike nem teljesül, értesíthet bennünket a hibáról, és gyakorolhatja a hibás teljesítésből eredő jogait (azaz reklamálhatja az árut) az azonosító adatainkban szereplő címünkre küldött e-mailben vagy levélben. A reklamációhoz használhatja az általunk rendelkezésre bocsátott, az Általános Szerződési Feltételek 1. számú mellékleteként csatolt formanyomtatványt is. A hibás teljesítéshez való jog gyakorlása során Önnek kell kiválasztania, hogy milyen módon kívánja a hibát orvosolni, és ezt a választását a későbbiekben – a 7.4. cikkben leírtak kivételével – nem változtathatja meg a beleegyezésünk nélkül. A reklamációt a hibás teljesítésből eredő jogának megfelelően rendezzük. Abban az esetben, ha Ön nem választja ki a hiba elhárításának módját, a 7.5. cikkben meghatározott jogok akkor is megilletik Önt, ha a hibás teljesítés a Szerződés súlyos megszegését jelenti.
-
Ha a hibás teljesítés a szerződés súlyos megszegését jelenti, Önt a következő jogok illetik meg:
-
a hibás teljesítést új, hibátlan áru szállításával vagy az áru hiányzó részének szállításával orvosolni;
-
a hiba megszüntetése az áru megjavításával;
-
arányos árengedményre az árból;
-
a szerződéstől való elállásra.
Ha Ön úgy dönt, hogy a hibás teljesítést az a) vagy b) pont szerint orvosolja, és mi nem hárítjuk el a hibát az általunk meghatározott elfogadható határidőn belül, vagy ha közöljük Önnel, hogy egyáltalán nem hárítjuk el a hibát ilyen módon, Önnek a c) és d) pont szerinti jogai érvényesülnek, még akkor is, ha Ön eredetileg nem kérte ezeket a reklamációs eljárás folyamán. Ugyanakkor, ha Ön hibás teljesítés elhárítását az áru javításával igényli, és mi úgy találjuk, hogy a hiba nem javítható, erről értesítjük Önt, és Ön választhat egy másik módot.
-
Ha a hibás teljesítés a szerződés nem súlyos megszegését jelenti, Önt a következő jogok illetik meg:
-
a hibás teljesítést új, hibátlan áru szállításával vagy az áru hiányzó részének szállításával orvosolni;
-
a hiba megszüntetése az áru megjavításával;
-
arányos árengedményre az árból.
Ha azonban nem hárítjuk el időben a hibát, vagy megtagadjuk a hiba elhárítását, Önnek joga van elállni a szerződéstől. Ön akkor is elállhat a szerződéstől, ha az árut nem tudja megfelelően használni, mert a hibák az áru megjavítását követően ismételten jelentkeznek, vagy ha az áru több hibával is rendelkezik.
-
A szerződés súlyos vagy nem súlyos megszegése esetén Ön nem állhat el a szerződéstől, illetve nem követelheti új áru szállítását, amennyiben nem tudja visszaküldeni az árut abban az állapotban, ahogyan azt átvette. Ez nem érvényes a következő esetekben:
-
ha az áru állapota megváltozott a hiba feltárására irányuló vizsgálat következményeként;
-
ha az árut a hiba felfedezése előtt használták;
-
amennyiben az áru változatlan állapotban történő visszaküldésének lehetetlensége az Ön hibájából vagy mulasztása miatt következett be,
-
ha Ön az árut a hiba felfedezése előtt a szokásos használat során eladta, elfogyasztotta vagy megváltoztatta; ha azonban ez csak részben történt meg, az Ön kötelessége az árunak azt a részét visszaküldeni, amely visszaküldhető állapotú, ebben az esetben az árnak azt a részét nem térítjük vissza, amely az áru ezen részének az Ön általi használatból eredő előnyének felel meg.
-
A reklamáció beérkezésétől számított 3 napon belül visszaigazoljuk az Ön e-mail-címére, hogy megkaptuk a reklamációt, annak beérkezési idejét, és hogy várhatóan mennyi ideig tart a reklamációs ügyintézés. A reklamációt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a beérkezésétől számított 30 napon belül intézzük el. Ez a határidő meghosszabbítható közös megegyezéssel. Ha a határidő letelik eredménytelenül, Ön elállhat a szerződéstől.
-
A reklamáció elintézéséről e-mailben tájékoztatjuk Önt. Ha a reklamáció jogos, Ön jogosult a célszerűen felmerült költségek megtérítésére. Ön köteles ezen felmerült költségeket igazolni, például nyugtával vagy igazolással a szállítási díjról. Abban az esetben, ha a hibát új áru szállításával kezeljük, Önnek kötelessége az eredeti árut visszaküldeni nekünk, és mi viseljük a visszaküldés költségeit.
-
Amennyiben Ön vállalkozás, az Ön kötelessége, hogy a hibát haladéktalanul, de legkésőbb az áru átvételétől számított három napon belül jelezze és reklamálja, miután annak tényét feltárhatta.
-
Ha Ön végső fogyasztó, joga van a hibás teljesítésből eredő jogait gyakorolni a fogyasztási cikkekben előforduló hibák esetén az áru átvételétől számított 24 hónapon belül.
-
A hibából eredő jogi rendelkezések nem alkalmazhatók a következő esetekben:
-
Alacsonyabb áron értékesített hibás áruk, amelyért az alacsonyabb árban az adott hiba miatt állapodtak meg;
-
az árunak a szokásos használatból eredő elhasználódása;
-
a használt árunak a használatának vagy elhasználódásának megfelelő mértékű hiba miatt az Ön által átvett időpontban;
-
az áru jellegéből eredően.
-
A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS
-
A szerződéstől való elállás, vagyis a köztünk és Ön között létrejött szerződéses kapcsolat megszűnése a kezdetektől fogva a jelen pontban vagy a Feltételek más olyan rendelkezései által meghatározott okokból és módon történhet, amelyekben az elállás lehetősége kifejezetten szerepel.
-
Amennyiben Ön végső fogyasztó, azaz olyan személy, aki az árut nem üzleti tevékenység keretében vásárolja meg, a Polgári Törvénykönyv 1829. §-ában foglalt rendelkezéseknek megfelelően Ön jogosult elállni a szerződéstől az áru átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül. Amennyiben olyan szerződést kötöttünk, amely többféle árutípust vagy az áru több részének szállítását foglalja magában, akkor ez az időszak csak az áru utolsó darabjának leszállítása napján kezdődik, és amennyiben olyan szerződést kötöttünk, amelynek értelmében az árukat rendszeresen és ismételten szállítjuk Önnek, ez az időszak az első ilyen kiszállítás napján kezdődik. Ön bármely bizonyítható módon elállhat a Szerződéstől (elsősorban az azonosító adatainkat tartalmazó e-mail vagy levél elküldésével a megadott címünkre). Az elálláshoz használhatja az általunk rendelkezésre bocsátott, az Általános Szerződési Feltételek 2. számú mellékleteként csatolt formanyomtatványt is.
-
Ön azonban még végső fogyasztóként sem állhat el a szerződéstől olyan esetekben, amikor a szerződés tárgya:
-
áru, amelynek ára a pénzügyi piacok általunk nem befolyásolható ingadozásaitól függ, és amelyek a szerződéstől való elállási időszak alatt bekövetkezhetnek;
-
alkohol tartalmú italok, amelyek szállítása csak harminc nap elteltével történhet meg, és amelyek ára a pénzügyi piac általunk nem befolyásolható ingadozásaitól függ;
-
az Ön kívánsága szerint készített vagy személyre szabott áruk;
-
romlandó áru és olyan áru, amely a szállítást követően visszafordíthatatlanul összekeveredtek más áruval;
-
zárt csomagolású áru, amelyet kivettek a csomagolásból, és higiéniai okokból nem küldhető vissza;
-
hang- vagy képfelvétel vagy számítógépes program, ha az eredeti csomagolás bontott;
-
újságok, folyóiratok vagy magazinok;
-
digitális tartalom, kivéve, ha azt nem kézzelfogható adathordozón szállítottuk, és azt az Ön előzetes kifejezett beleegyezésével az elállási határidő lejárta előtt adtunk át, és közöltük Önnel, hogy nincs joga elállni a Szerződéstől.
-
Az Általános Szerződési Feltételek VIII.2. pontja szerinti elállási határidő akkor tekinthető betartottnak, ha Ön az elállási határidőn belül értesítést küld nekünk arról, hogy elállni kíván a szerződéstől.
-
A szerződéstől való elállás esetén az árat az elállás tényleges időpontjától számított 30 napon belül visszatérítjük arra a számlára, amelyről jóváírták, vagy arra a számlára, amelyet az elállás során kiválasztott. Az összeget nem térítjük vissza mindaddig, amíg Ön vissza nem küldi nekünk az árut, vagy nem igazolja, hogy azt visszaküldte nekünk. Kérjük, hogy az árut tisztán, lehetőleg az eredeti csomagolással együtt küldje vissza.
-
Az Általános Szerződési Feltételek VIII.2. pontja szerinti elállás esetén Ön köteles az árut az elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni nekünk, és Ön viseli az áru visszaküldésének költségeit. Ön jogosult arra, hogy visszakérje tőlünk a szállítási díjat, de csak az általunk ajánlott legolcsóbb áruszállítási módnak megfelelő összegben. A szerződés általunk történő megszegése miatti elállás esetén az áru visszaküldésének költségeit mi fizetjük, de szintén az áru kiszállításakor általunk felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összeg erejéig.
-
Ön felel a felmerülő kárért, ha az áru megsérül annak következtében, hogy Ön az árut nem a természetére és jellemzőire tekintettel szükséges módon kezeli. Ilyen esetben az áru visszaküldése után az okozott kárt kiszámlázzuk Önnek, és az számlázott összeg kifizetése 14 napon belül válik esedékessé. Abban az esetben, ha még nem térítettük vissza Önnek az árat, jogosultak vagyunk a költségek megtérítésére vonatkozó követelésünket az Ön ár-visszatérítési követelésével szemben beszámítani.
-
Jogunk van bármikor elállni a szerződéstől, mielőtt az árut leszállítanánk Önnek, ha objektív okok miatt (különösen harmadik fél részéről felmerülő okok vagy az áru jellegéből adódó okok) az áru nem szállítható le, mégpedig a feltételek VI.9. pontjában meghatározott határidő lejárta előtt is. Akkor is elállhatunk a szerződéstől, ha nyilvánvaló, hogy Ön szándékosan valótlan adatokat adott meg a megrendelésben. Ha Ön a vállalkozása számára, azaz vállalkozóként vásárol árut, jogosultak vagyunk bármikor, akár indoklás nélkül is elállni a szerződéstől.
-
FOGYASZTÓI JOGVITÁK RENDEZÉSE
-
A vásárlóval szemben nem köteleznek bennünket a Polgári Törvénykönyv 1826. § (1) bekezdésének e) pontja szerinti magatartási kódexek.
-
A fogyasztói panaszokat a info@gummylife.cz elektronikus címen keresztül kezeljük. A panasz vagy reklamáció kezeléséről tájékoztatást küldünk a vásárló e-mail-címére.
-
A Szerződésből eredő fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésére illetékes szerv a Cseh Kereskedelmi Felügyelet (Česká obchodní inspekce), székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, cégazonosító: 000 20 869, webcím: http://www.coi.cz. A http://ec.europa.eu/consumers/odr címen található online vitarendezési platform is használható az értékesítő és a vásárló, mint végső fogyasztó közötti, az elektronikusan kötött adásvételi szerződésből eredő viták rendezésére.
-
A Cseh Köztársaság Európai Fogyasztói Központ, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Prague 2, internetcím: http://www.evropskyspotrebitel.cz, a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet) szerinti kapcsolattartó pont.
-
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
-
Ha az Önnel fennálló jogviszonyunknak nemzetközi vonatkozása van (pl. árut küldünk a Cseh Köztársaságon kívülre), a jogviszonyra minden esetben a Cseh Köztársaság jogszabályai az irányadók. Ha azonban Ön végső fogyasztó, a törvény szerinti jogait ez a megállapodás nem érinti.
-
Az Önnel folytatott minden írásbeli levelezés elektronikus postával történik. E-mail-címünket az azonosító adataink mellett találja. Levelezésünket a szerződésben, az Ön felhasználói fiókjában megadott e-mail-címre kézbesítjük, vagy azon keresztül, amelyen keresztül Ön kapcsolatba lépett velünk.
-
A szerződés csak a felek közötti írásbeli megállapodással módosítható. Módosíthatjuk a jelen Feltételeket, de ez a módosítás nem érinti a már megkötött Szerződéseket, csak azokat a Szerződéseket, amelyeket a módosítás hatályba lépése után kötünk. A módosításról kizárólag akkor tájékoztatjuk Önt, ha Ön rendelkezik felhasználói fiókkal (hogy Ön rendelkezzen ezzel az információval abban az esetben, ha új árut rendel, de a módosítás nem jogosítja a szerződés felmondására, mivel nincs megkötött felmondható szerződésünk), vagy a szerződés alapján rendszeresen és ismétlődően árut szállítunk Önnek. A módosításról tájékoztatást küldünk az Ön e-mail-címére annak hatályba lépése előtt legalább 14 nappal. Ha a változásról szóló tájékoztatás elküldését követő 14 napon belül nem kapunk Öntől szerződésfelmondást, az új feltételek a szerződésünk részévé válnak, és érvényesek lesznek a változás hatályba lépését követő következő áruszállításra. Ha Ön felmondja a szerződést, a felmondási idő 2 hónap.
-
Vis maior vagy előre nem látható események (természeti katasztrófa, világjárvány, üzemzavar, alvállalkozói mulasztás stb.) esetén nem vállalunk felelősséget a vis maior miatt vagy azzal összefüggésben okozott károkért, és ha a vis maior állapot 10 napnál tovább tart, akkor mind nekünk, mind Önnek jogában áll elállni a szerződéstől.
-
Az Általános Szerződési Feltételek mellékletében található egy reklamációs és egy szerződéstől való elállási formanyomtatvány.
-
A Szerződés, beleértve a Feltételeket is, elektronikus formában archiválásra kerül nálunk, de nem hozzáférhető az Ön számára. Ön ugyanakkor mindig megkapja ezeket a Feltételeket és a Megrendelésről szóló összefoglalót tartalmazó Megrendelési visszaigazolást e-mailben, így Ön bármikor hozzáférhet a Szerződéshez a mi közreműködésünk nélkül. Javasoljuk, hogy mindig mentse el a Megrendelés visszaigazolását és az Általános Szerződési Feltételeket.
-
A jelen Általános Szerződési Feltételek 2022. 06. 08-án lépnek hatályba.
1. SZ. MELLÉKLET – REKLAMÁCIÓS FORMANYOMTATVÁNY
Címzett: [KITÖLTENI].
Reklamáció benyújtása
A szerződés megkötésének időpontja: |
|
Név és vezetéknév: |
|
Cím: |
|
E-mail-cím: |
|
A reklamáció tárgyát képező áru: |
|
Az áru hibája: |
|
Javasolt mód a reklamáció rendezésére, adott esetben a kedvezmény nyújtására szolgáló bankszámlaszám megjelölése: |
|
Kérem továbbá, hogy állítsanak ki számomra egy reklamációs igazolást, amely tartalmazza, hogy mikor éltem ezzel a jogommal, mi a reklamáció tárgya, beleértve a reklamáció rendezésének időpontját és módját.
Dátum:
Aláírás:
2. SZ. MELLÉKLET – SZERZŐDÉSTŐL ELÁLLÁS FORMANYOMTATVÁNYA
Címzett: [KITÖLTENI].
Ezennel kijelentem, hogy elállok a szerződéstől:
A szerződés megkötésének időpontja: |
|
Név és vezetéknév: |
|
Cím: |
|
E-mail-cím: |
|
A Szerződés tárgyát képező áruk specifikációja: |
|
A kapott pénzeszközök visszatérítésének módja, beleértve adott esetben a bankszámlaszámot: |
|
Ha a vásárló végső fogyasztó, az áru átvételétől számított 14 napon belül, indoklás és kötbér nélkül jogosult elállni a már megkötött adásvételi szerződéstől, ha az árut a [KITÖLTENI](„Vállalat”) webáruházban vagy más távkommunikációs eszközön keresztül rendelte meg, kivéve a módosított 89/2012. sz. törvény, a Polgári Törvénykönyv 1837. cikkében említett eseteket. A vásárló köteles írásban értesíteni a vállalatot az elállási szándékáról a vállalat címére vagy elektronikus úton formanyomtatványon megadott e-mail-címre.
Ha a végső fogyasztónak minősülő vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, köteles a vállalattól kapott árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni a vállalatnak.
Ha a fogyasztónak minősülő vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, a vállalat haladéktalanul, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 30 napon belül köteles neki az adásvételi szerződés alapján tőle kapott teljes pénzösszeget (a kiszállított áru vételárát), beleértve a szállítási költséget is, ugyanilyen módon visszafizetni. Ha a vásárló a vállalat által felajánlott legolcsóbb szállítási módtól eltérő szállítási módot választott, a vállalat csak a legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegben téríti vissza a vásárlónak az áru visszaszállítási költségét. A vállalat nem köteles a vásárlónak a kapott pénzösszeget visszafizetni mindaddig, amíg a vásárló át nem adta az árut a vállalatnak, illetve amíg a vásárló nem bizonyította, hogy az árut elküldte a vállalatnak.
Dátum:
Aláírás: